Česká výrobní a prodejní organizace, s působností ve 30 státech světa, hledala pracovníka na místo obchodního ředitele. Do výběrového řízení byli pozváni tři uchazeči, mezi nimi byl i Ing. Jindřich Zelený, který zaujal už svým životopisem. Měl bohaté zkušenosti s řízením obchodních činností v korporátních organizacích a v mezinárodním obchodě.
Při nástupu do firmy prošel diagnostikou ANBE. Z hlediska požadavků na pracovní místo obchodního ředitele vykazoval některé pozitivní rysy. zejména pak racionální myšlení, zvídavost, klid a vyrovnanost, inovativnost, nedirektivnost, snadné navazování kontaktu, potřeba samostatnosti a orientace na klienta. Zápornou stránkou mohou být nižší důslednost, nepečlivost, malá usilovnost, neochota pomáhat a nízká ohleduplnost. Vlastnosti jako silný sklon k exhibici nebo vysoká taktičnost mohou mít svůj pozitivní a negativní dopad.
U vstupního rozhovoru zaujal svými prezentačními dovednostmi, manažerským nadhledem, přesvědčivou komunikací, a přesvědčivým odhodláním přistoupit k zásadním strategickým změnám. Manažerka lidských zdrojů však upozorňovala na výsledky testu ANBE a na slabé stránky pana Zeleného, zejména pak na jeho nedůslednost a sklon všechno balit do vznosných řečí. Doporučovala jiného kandidáta. Generální ředitel i prokurista však byli nadšeni jeho působivým projevem, a tak si jeho přijetí prosadili.
Po nástupu pan Zelený zdůraznil potřebu změn a přišel s řadou různých námětů na zlepšení práce v obchodní oblasti. Generální ředitel ho požádal, aby se pustil do realizace těchto změn a zároveň, aby řešil úkoly, které vyplývaly ze stávající strategie firmy. Pan Zelený na poradách navrhoval další a další změny, ale pokud byl dotázán, jak daleko je s plněním zadaných cílů, vždy jen vysvětloval, proč nic z toho nejde. Během půl roku prakticky nic neuskutečnil, jenom mluvil, chyby sváděl na ostatní, a výsledky prodeje se zhoršily. Firma odstoupila od manažerské smlouvy a začala znovu hledat jiného uchazeče.
Výsledky ANBE měly důvěřivé manažery včas varovat, že jde o nedůsledného, nedbalého a líného člověka, který umí spíše pěkně prezentovat než skutečně plnit své poslání. Svou roli možná dobře zvládal v korporátech, kde jenom předával podřízeným direktivy z centrály, ale to nestačilo tam, kde se od něj očekávalo vysoké nasazení a „tah na branku“.